Dag 6

Ganska seg dag, sov ganska risigt pga hosta och eftersom de hade glömt bort att vi skulle ha hämtning så kom vi en timme senare till jobbet. Väl på plats började jag känna mig lite risig, vilket Illona påpekade och skickade mig till sjuksyster. Det visade sig att jag hade feber så jag fick en massa färggranna piller bl a penicillin. Sedan skjutsade Cedrick mig tillbaka till bungalown för att sova ett par timmar.

 

Ingen överraskning att maten som idag bestod av bacon- och ostfylld kycklingfilé var utsökt. Desto mer förvånande var den sirapsliknande hostmedicinen jag fick av syster Anne, sjukt god! Kan inte säga om den luktar nått särskiljt eftersom jag är så täppt men smakade söt lakrits.

 

Erik fick det ärofyllda uppdraget att hålla koll på två mekaniker så att de gjorde rätt… precis som att jag kan reparera CNC maskiner… Jaja jag satt där i närmare två timmar och stirrade på dem sen svek intresset och ag letade mig tillbaka till kontoret. Tro det eller ej men Reg hade 5 minuter över så han berättade lite om sig själv och berättade att han ville åka till Sverige och bo i en vinterstuga. Så nu är jag och Fredrik tilldelad titeln reseledare och skall samordna Regs semester i Sverige under julen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0