Dag 11 tisdag

Hard work work!!! Hard work work!!! Igen…inte mycket intressant att berätta på jobbet så går direkt till bungalow livet.

Även idag blev det en joggingtur för oss. En joggingtur som man kan beskriva som att den inte var så snabb men lång (-tid tog det). Anledningen: DJUREN! Det började med att jag fick syn på en ovanligt stor antilop och eftersom jag inte han få upp kameran innan den skenade iväg, skenade jag efter.

(så då började kampen… den skenande älgtjuren mot en skenande antilopen) //Erik

Jag tappade ganska snabbt bort honom men precis när Erik anslöt upptäckte vi en av hans skenande ungar vid buskaget, så vi sprang ditåt. Väl framme hade ungen skenat utom rimlig kameradistans. Men besvikelsen övergick snabbt till kod röd (dags att byta kalsonger) när vi insåg att vi hamnat mitt emellan Pappa-jättestor-antilop med penetrera-små pojkar-horn och  hans skenande unge. Rackans. Frågan är, vad gör man? Svar: tar upp kameran och knäpper resans mest minnesvärda bild och smyger ur skottlinjen.

BILD

Väl ute ur den knipan kunde vi komma riktigt nära ett gäng Blezebocks som vi fick en del fina bilder på. Nästa vilda djur var den relativt ovanliga strutsen. Som för dagen hade valt att följa samma väg som vi gjorde. Jag vet inte om det är sant men har fått höra att struttsar är ganska aggressiva djur. Med detta i åtanke kändes det inte rätt att bara kubba förbi han på den ganska smala vägen. Nä, uppskrämda av pappa-jättestor-antilop tog vi det säkra före det osäkra och höll oss på behörigt avstånd tills han lämnade vägen. Och tur var nog det för varje gång vi kom närmare än 20m fällde han upp periskopet och stirrade på oss tills vi backat några meter.

BILD

Imorgon sattsar vi på noshörningar! (därför varnar vi för att detta är bloggens sista inlägg…)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0